El programa de 30 Minuts que parlava sobre els embussos de trànsit
 a Barcelona i l'Àrea Metropolitana em va decebre molt. Més enllà de fer
 un retrat de la qüestió, des d'una perspectiva reduccionista i parcial.
 Aquest reportatge no va aportar res d'interessant ni gaire positiu. 
Només veure com tot es pot reduir a l'absurd, sense oferir altres punts 
de vista.
Un anàlisi global hauria donat veus diferents. Per què només surt en un costat el representant de la Fundació Racc, i el del PTOP,
 i per l'altra el representant de la PTP? És que només que es pot 
escollir entre rics i pobres? Només hi ha dues visions de la realitat, 
tot és blanc o negre? Com pot ser que el Racc digui la falsedat de què 
es gasta menys en el cotxe del que es recapta? Dic que és fals perquè no
 es compten els costos monetaris dels perjudicis a la salut, ni al medi 
ambient. Dic que és fals perquè mentre la xarxa de rodalies es cau a 
trossos, els president Zapatero i Montilla van anar aquesta setmana 
passada a la Seat de Martorell a firmar un conveni conforme l'estat 
subvencionaria la fàbrica, com si fos una empresa pública qualsevol? Per
 què no es diu que els embussos afecten a tota l'Àrea Metropolitna? No 
només per anar a Barcelona. Per què no es diu que no existeixen camins a
 peu o en bicicleta per anar i tornar de les poblacions de la zona, sinó
 que tothom ha de passar per una carretera o per un tren? Existeix 
realment una llibertat per triar, o és que les insfraestructures tenen 
un disseny molt deficient? Per què no es diu que l'ús de les noves 
tecnologies de la comunicació permetrien afavorir uns horaris flexibles i
 el teletreball? 
Però és clar, tot això només afavoreix a uns quants, i deixa les coses sense solució per a la majoria de la gent. Em sap greu que TV3 s'hagi quedat embussada al mig del debat, i que la Plataforma per al Transport Públic s'hagi deixat manipular. Traslladar el debat a un enfrontament entre transport públic i privat és posar en una dialèctica a l'espectador que obvia altres maneres més modernes d'enfocar el debat com l'anàlisi global.
Però és clar, tot això només afavoreix a uns quants, i deixa les coses sense solució per a la majoria de la gent. Em sap greu que TV3 s'hagi quedat embussada al mig del debat, i que la Plataforma per al Transport Públic s'hagi deixat manipular. Traslladar el debat a un enfrontament entre transport públic i privat és posar en una dialèctica a l'espectador que obvia altres maneres més modernes d'enfocar el debat com l'anàlisi global.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada